אמסטרדם

אמסטרדםאמסטרדם נחשבת לבירת הצעירים הבלתי מעורערת של אירופה, אם לא של העולם כולו. מדי שנה מגיעים אליה אינספור צעירים – בגילם או בנפשם – המתוודעים לסצנת חיי הלילה העשירה שלה. אלא שאמסטרדם ממש לא מסתכמת באלה.

היא מוכיחה שהגודל אינו קובע ומציעה מגוון רחב של אטרקציות תיירותיות, המתאימות לבני כל הגילאים ולכל סגנון של טיול. המדריך הבא יציג בפניכם את התשובות לכל השאלות העיקריות שנשאלות על אמסטרדם והצד התיירותי המפותח כל כך שלה.

אתרים מרכזיים שחייבים לראות באמסטרדם

באמסטרדם יש מספר אטרקציות שמי שלא ביקר בהן, נראה שלא יכול לסמן "וי" מלא. אחד האתרים החשובים מנקודת מבט יהודית (אבל לא רק), הוא בית אנה פרנק. הביקור בבית בו התגוררה הנערה עם היומן המפורסם ביותר בעולם, שנספתה באופן טראגי בשואה, הוא בגדר חובה. סביר שהוא לא ישאיר אצלכם עין יבשה.

אמסטרדם היוותה השראה ללא מעט אומנים, והיא נחשבת כיום למעוז אמנותי מהשורה הראשונה עם מספר מוזיאונים שאי אפשר לוותר עליהם. מוזיאון ואן גוך מציג את מיטב היצירות של האמן הנודע וגם מספר יצירות מתחלפות של אמנים אחרים.

הרייקסמוזיאום נחשב לגדול בהולנד ומציג למעלה ממיליון פריטים של כל האמנים ההולנדיים והאירופאיים המפורסמים. מוזיאון מעניין נוסף הוא סטיידליק, אשר האמנות המוצגת בו היא בת זמננו והפריטים חדשניים בחלקם הגדול.

הילדים (אבל לא רק) ייהנו לבקר במוזיאון המדע נמו, אשר מעוצב בצורת ספינה ענקית הנוטה לטבוע לתוך המים. מוזיאון השעווה מדאם טוסו הוא אטרקציה מבוקשת נוספת, במיוחד למי שלא ביקר במוזיאונים מקבילים מאותו ז'אנר. בטיול באמסטרדם עם ילדים מומלץ לבקר בגן החיות ארטיס, שמציע מפגש בלתי מתווך עם בעלי חיים רבים.

כיכר דאם ההומה היא המקום בו הכל קורה, מה גם שמקיפים אותה מספר מבנים יפים ועתיקים. רובע החלונות האדומים מחבר אותנו לצדדים הפרועים יותר של אמסטרדם. הרובע, הנקרא כך בשל חלונות הראווה שבו, חושף אתכם לעולם תעשיית המין והזנות – אבל מעניין לבקר בו ולשמוע סיפורים עליו גם אם לא מחפשים בהכרח ריגושים מהסוג הזה. סיורים מאורגנים ברובע העמוס הזה נחשבים למבוקשים במיוחד בקרב תיירים המגיעים לעיר.

באמסטרדם יש מספר פארקים חביבים מאוד, הבולט שבהם הוא פארק וונדל. זהו פארק יפה ומסודר היטב, המציע מדשאות מרובות, מסלולי הליכה ואגם גדול. ניתן בהחלט להעביר כאן כמה שעות ולשכוח מעט מהעומס של העיר. פארקים מעניינים אחרים הם הפארק הגדול אמסטרדאמסה בוס, הפארק העתיק פונדלפארק או הפארק הקטן שליד אזור המוזיאונים, שהופך בחורף למשטח החלקה על הקרח.

השכרת רכב או נסיעה בתחבורה הציבורית באמסטרדם – מה עדיף?

יש ערים בהן השכרת רכב היא בגדר חובה, ויכולה לשדרג את הטיול בצורה משמעותית. אמסטרדם אינה עונה על ההגדרה הזו. העיר נחשבת לגדולה, כך שאפשר להסתדר יופי גם בלי רכב שכור. בנוסף לכך הנהיגה בעיר היא אתגר של ממש, כאשר הרחובות צרים ועמוסים (רבים מהם חד כיווניים) ומציאת חנייה היא משימה מורכבת עד בלתי אפשרית, בטח אם רוצים לעשות זאת במחיר סביר.

את אמסטרדם ניתן לחקור במגוון דרכים. מי שרוצה להרגיש כמו הולנדי, וגם לקבל פעילות ספורטיבית מהנה תוך כדי, יוכל לנסות את אחד משבילי האופניים המרובים הפזורים לאורכה ולרוכבה של אמסטרדם.

דרך מהנה אחרת היא דרך התעלות המפורסמות של העיר, שמציעות שייט המתחלק למספר סוגים: החל ממסלולי תחבורה ציבורית קבועים, דרך סיורים תיירותיים ועד לשייט הכולל ארוחת ערב גורמה, הופעה חיה או מספר אטרקציות גם יחד. כמיטב המסורת תמצאו באמסטרדם גם אוטובוסים, רכבת חשמלית ומוניות, כל אחד מהם בעל מאפיינים ויתרונות משלו.

מלונות באמסטרדם ואזורי הלינה המומלצים

אמסטרדם היא לא עיר גדולה, כך שבאמצעות הליכה לא ארוכה מדי – או התניידות באמצעי תחבורה אחר כמובן – אתם יכולים לחקור אותה מכל עבר. בכל זאת חשוב לזכור שהעיר מחולקת למספר אזורים, אשר כל אחד מהם מציע תנאים שונים מבחינת הקרבה לאטרקציות ואופציות הלינה. כלל האצבע באמסטרדם, כמו בכל יעד אחר, הוא שעל קרבה ללב העיר ולאתרים התיירותיים המרכזיים שלה אתם צפויים לשלם יותר.

הלב הפועם של אמסטרדם הוא אזור ה"צנטרום", הנחלק למעשה לשניים: הרובע הישן ("אודה זיידה") והרובע החדש ("ניואה זיידה"). הוא כולל חלק משמעותי מהאתרים המרכזיים והמפורסמים של אמסטרדם, כולל כיכר דאם ההומה, אזור המוזיאונים או רובע החלונות האדומים.

מי שרוצה להישאר קרוב למרכז אבל להוזיל מעט את המחיר, יכול לשהות באזור רובע המוזיאונים. אזור הרובע היהודי נחשב למעניין מאוד מבחינה תיירותית ומציע מספר לא מבוטל של מלונות, אם כי המחיר לא תמיד מבטא את רמת המלון ה"אמיתית". השכונות המרוחקות מציעות מחירים נוחים עוד יותר, אם כי יש לקחת בחשבון את זמני ועלויות הנסיעה מהם ועד למוקדי העניין של אמסטרדם.

למרות שיש באמסטרדם מלונות פאר בדרגת חמישה כוכבים, החלק הארי של המלונות הם נוחים אך בסיסיים. אפשר לראות את זה במבט חיצוני עליהם, שיגלה בפניכם בדרך כלל מבנה ישן אם לא עתיק, שלא בהכרח כולל מעלית.

מלונות בדרגה של שלושה או ארבעה כוכבים, או אפילו הוסטלים וגסט האוסים, יכולים להתאים לצרכים של רבים מהמטיילים בעיר. הכל שאלה של מהם הצרכים שלכם, היכן אתם רוצים להיות ממוקמים ומהו התקציב שאתם רוצים להקדיש למשתנה זה במשוואת הטיול שלכם בעיר.

צ'יפס, נקניקיות ובירות – אוכל הולנדי מסורתי

ברמה הכללית המטבח ההולנדי לא יותר מדי מפתה מנקודת המבט של התייר הישראלי. חלק מהמאכלים ההולנדיים המסורתיים הם מחית ירקות ותפוחי אדמה בשם "סטאמפוט", נקניקיית חזיר מעושנת בשם "רוקוורסט", מרק אפונה, דגי הרינג המגיעים במגוון וריאציות ועוד.

מה שכן, יש בכל זאת מספר פנינים שאסור לוותר עליהם. אם אתם משוטטים בעיר ורואים דוכן או חנות עם תור ארוך שמשתרך בהם, יכול להיות שהסיבה היא העובדה שבאותם מקומות מגישים את הצ'יפס ההולנדי המפורסם, המגיע עם מיונז בסגנון ההולנדי ולעיתים עם רטבים אחרים. עוד מומלץ לחפש דוכן פנקייקים, מכיוון שהחוויה הקולינרית של המאכלים האהובים האלה – הן בגרסה המלוחה והן בגרסה המתוקה שלהם  – היא גבוהה בכל קנה מידה באמסטרדם.

שמה של הבירה ההולנדית הולך למרחקים. באמסטרדם תוכלו להיחשף לה במקומות הבילוי, לצאת לסיורים בעקבות המבשלות והפאבים המובילים בעיר או אפילו ללמוד איך מכינים את אחד המותגים המפורסמים בעולם. "חוויית הייניקן" מציע סיור בעקבות הבירה, עם מספר טעימות מתבקשות במהלך הדרך.

מוזיקה כדורגל וריקודים – חיי התרבות באמסטרדם

הצדדים התיירותיים והתרבותיים של ערים רבות ברחבי העולם מתחברים להם היטב, וזו בדיוק התמונה במקרה של אמסטרדם. סצנת חיי הלילה העשירה של העיר כוללת בתוכה גם מופעי פולקלור, מוזיקה וריקודים – חלקם חושפים אתכם לצדדים האותנטיים והמסורתיים של אמסטרדם בפרט והולנד בכלל.

במהלך הביקור בעיר מומלץ לברר האם צפויה להיערך בה הופעה של אחד ממיטב האמנים המוזיקליים בעולם, מה שנערך חדשות לבקרים.

גם מי שאינו חובב כדורגל יוכל לבקר ב"אמסטרדם ארנה", אצטדיונה הביתי של קבוצת איאקס אמסטרדם.

העובדה שהקבוצה נחשבת ל"יהודית" – בכל משחק שלה תמצאו דגלי ישראל רבים ביציע – יכולה להפוך את ההליכה למשחק לאופציה מתבקשת. בנוסף אפשר לצאת לסיורים באצטדיון.

מדריך ליעדים דומים בסביבה:

ברצלונה>

שתפו פוסט זה