אתונה

אתונהאתונה, בירת יוון, נמצאת במרחק טיסה קצר מאוד מישראל. בשנים האחרונות גדל מספר הישראלים שהחליטו לגלות את הקסם שלה.

הצד ההיסטורי המרשים של אתונה ידוע לכל ומצריך ביקור גם עבור מי שלא חובב ארכיאולוגיה ביום יום שלו. אלא שבאתונה יש הרבה מאוד אטרקציות אחרות, כאשר מדובר בעיר דינמית ותוססת עם תרבות עשירה, אוכל מצוין וחיי לילה עמוסים הרבה יותר ממה שאנשים חושבים.

אתרים מרכזיים

ראשית נתייחס לאתרים ההיסטוריים המפורסמים כל כך של אתונה. גבעת האקרופוליס, הנמצאת על פני גבעה הנישאת מעל העיר, היא מהאתרים הארכיאולוגיים החשובים בעולם. המדובר באוסף של מבנים עתיקים ושרידים ארכיאולוגיים, שיחזירו אתכם במנהרת הזמן לא מעט שנים. האתר הבולט ביותר בגבעת הוא הפרתנון – מקדש שנבנה עוד במאה ה-5 לפני הספירה ושמבטא את מיטב הארכיטקטורה היוונית.

כיכר השוק העתיקה, האגורה, קיבלה תפקיד חשוב מאוד במהלך ההיסטוריה. המפגשים הציבוריים והכלכליים החשובים, המשפטים וההצבעות נערכו כאן קודם. עד היום ניתן למצוא חלק מהשרידים, לצד מוזיאון שמלמד אתכם על ההיסטוריה של האגורה וההיסטוריה של יוון העתיקה כמכלול. אפרופו מוזיאונים, במהלך השהות באתונה מומלץ מאוד לבקר במוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה, שלא תמצאו רבים החשובים ממנו בעולם. יש כאן שרידים ארכיאולוגיים, מוצגים ויצירות אמנות שלוקחות אותנו עד כמה מאות שנים לפני הספירה.

דרך נוספת להיחשף להיסטוריה העשירה של אתונה היא "הליכה לאיבוד" בעתיק ברובעי העיר, הפלקה. הליכה בסמטאות הצרות תאפשר לכם להבין את האופי האמיתי של יוון, אבל גם ליהנות מאחד ממקומות הבילוי הפזורים ברובע. מומלץ לבקר כאן גם בשעות הלילה, בהן מראה גבעת האקרופוליס המוארת יוצר תפאורה מיוחדת ורומנטית.

לאתונה, כאמור, יש הווה מעניין לא פחות. כיכר סינטגמה היא המקום אליו כל מי שמבקר בעיר מגיע בשלב זה או אחר. מעבר לחשיבות ההיסטוריה של הכיכר (כאן הוכרז על כינונה של חוקת יוון), תמצאו כאום היום מבנים יפים, מזרקה, מסעדות, בתי מלון ועוד. מומלץ לעלות על גבעת ליקאוויטוס, הגבוהה בגבעות העיר. בין אם אתם מחליטים להגיע לשם בתחבורה ציבורית, ברגל או באמצעות רכבל, תגלו בסוף הדרך תצפית עוצרת נשימה על יופייה של אתונה.

לבסוף, אי אפשר שלא להתייחס לנמל פיראוס, הנמצא במרחק קצר של כעשרה קילומטרים מאתונה. זהו נמל מרשים ועמוס, הנחשב לאחד הגדולים מסוגו ביבשת אירופה כולה.

ניתן לצאת מהנמל להפלגות תיירותיות באזור, לשבת באחת המסעדות המשובחות הפזורות שם או "סתם" ללכת הליכה רומנטית  על קו המים. במרחק נסיעה קצר מאתונה תמצאו ייצוג נכבד של הטבע היווני, למשל באזור אגם ווליגמני שבסמוך לו חוף הים.

אחד היתרונות של האגם הזה הוא הטמפרטורה הקבועה והדי גבוהה שלו, העומדת בכל ימות השנה על 28 מעלות צלזיוס. לכן ניתן לבקר כאן אפילו בעונות המעבר ובחורף, מה שממש אי אפשר לומר על כל אתר טבע.

בתי מלון באתונה ואזורי הלינה המומלצים

אתונה היא עיר גדולה שגם הפכה במרוצת השנים להיות תיירותית מאוד. ההשלכה העיקרית של כך על התייר המגיע לאתונה היא אחת: יש בעיר מגוון רחב של מלונות, בדרגות שונות. באתונה תמצאו מלונות פשוטים שהרמה שלהם מזכירה יותר אכסניה או גסט האוס בסיסי, מלונות מפוארים שמתאימים למי שמחפש נופש באזור ומלונות רבים בדרגת הביניים, המהווים הבחירה הנפוצה בקרב תיירים המגיעים לעיר.

הסיבה היא שבדרך כלל מגיעים לעיר על מנת לטייל בה ולא כדי לנוח (להבדיל מחלק מאיי יוון לדוגמא). שימו לב שרמות המחירים של לינה באתונה הן בהחלט סבירות במונחים אירופאיים או ישראליים. לכן אתם יכולים בלא מעט מצבים לשים פעמיכם לעבר מלון איכותי, ולשלם על כך סכומים סבירים בהחלט.

סוגיה משמעותית אחרת שצריך לחשוב עליה בהקשר של לינה באתונה היא המיקום הספציפי של המלון הנבחר, שישפיע על חוויית השהות בעיר אבל גם על מחיר הלינה. יש באתונה מספר אזורים מומלצים ללינה, ובדרך כלל מומלץ לשהות בהם.

רבים מעדיפים לשהות באזור סינטאגמה בשלב העובדה שהוא מרכזי ביחס למוקדי העניין של העיר אבל גם בטוח בשהות. מי שרוצה להרגיש קרוב למרכז העניינים יכול לשהות קרוב ככל האפשר לאקרופוליס, או אפילו לתצפת על הגבעה המרשימה.

מיותר אולי לציין שמיקום אופטימלי שכזה של מלון או חדר אמור לייקר את מחיר השהות בו בצורה משמעותית. עוד אזור שכדאי לשקול שהות בו הוא גבעת ליקאביטוס, אף היא במרכז אתונה.

מצד שני יש באתונה מספר אזורים הנחשבים לפחות כדאיים ללינה, או אפילו מפוקפקים ולא בטוחים. כך למשל המלצה חוזרת בלא מעט מקומות היא להימנע מאזור אומוניה, הכולל בשעות הלילה אוכלוסייה שאינה נעימה יתר על המידה.

איפה עושים שופינג באתונה?

כולנו שמענו על המשבר הכלכלי היווני, ששינה את חוקי המשחק במדינה. אחד השינויים העיקריים הוא הוזלה משמעותית של שירותים ומוצרים בחלק מהתחומים. כיום תוכלו למצוא באתונה מציאות של ממש, שיכולות להזכיר לכם בחלקן את מדינות אסיה הזולות כדוגמת העיר צ'יאנג מאי שבתאילנד.

עוד משהו שאתונה מציעה הוא מגוון רחב של מקומות לביצוע השופינג: למעשה, יש שמגדירים אותה כאחת הערים הבולטות באירופה מהבחינה הזו. בעיר ובפרבריה תמצאו מספר מרכזי קניות מובילים ועמוסים בפריטים, למשל Factory Outlet הנחשב לאחד הגדולים במכירת פריטי עודפים באירופה.

חובבי הקניות יוכלו להקדיש אפילו יום שלם למרכז הזה, שמצריך נסיעה בת כחצי שעה ממרכז אתונה. קניון מומלץ נוסף הוא ה-Golden Hall, הכולל כ-130 חנויות בהן פריטי אופנה מכל סוג, כלי בית, מוצרי קוסמטיקה, מתנות ועוד.

בילויים וחיי לילה בבירת יוון

חיי הלילה של אתונה התפתחו בצורה משמעותית בשנים האחרונות, כך שכיום תוכלו למצוא מספיק אפשרויות לבילוי בשעות הערב, ולעיתים אפילו בשעות הקטנות של הלילה. אופן הבילוי המזוהה ביותר עם אתונה בפרט ויוון בכלל הוא הטברנות.

על פי ההגדרה הבסיסיות אלו הן מסעדות המגישות מאכלים יווניים קלאסיים ומשקאות אלכוהוליים מקומיים, כולל כמובן האוזו המפורסם. הטברנות מהוות ביטוי מובהק של התרבות היוונית, כך שביקור בהן מאפשר להיחשף לצדדים האותנטיים יותר של המדינה.

אנחנו ממליצים לכם לבקר לפחות בטברנה אחת במהלך השהות שלכם באתונה, תוך רצון למצוא את המקומות האותנטיים יותר והממוסחרים פחות (כמובן שגם באתונה יש מלכודות תיירים).

טעמים מהבלקן – אוכל באתונה

עוד ראוי להזכיר את המטבח היווני המשובח, המבוסס במידה רבה על טהרת המטבח הים תיכוני. לצד זה כולל המטבח אלמנטים המזוהים עם המטבחים של טורקיה, איטליה ומדינות הבלקן.

המאפיינים הספציפיים של המטבח כוללים שימוש מאסיבי בפירות, בירקות, בגבינות, בצמחי תבלין, בבשרים (בעיקר עוף, ארנבת או חזיר) וגם בדגים. במקומות הבילוי המקומיים תוכלו להיחשף גם לצורת ההגשה המזוהה עם יוון, המזה (או מזטים).

המדובר הוא במספר מנות ראשונות אשר מקבלים לשולחן בתחילת הארוחה על מנת לפתוח את התיאבון, לרוב לצד אוזו. בין מנות המזה תמצאו ירקות מטוגנים ("טיגאניטה"), עלי גפן במילוי אורז ("דולמאדאקיה"), מחית שעועית או אפונה ("פאבה") וכמובן שגם סלט יווני מסורתי. מומלץ לשבת לארוחה איכותית על טהרת המטבח היווני מספר פעמים לפחות במהלך הטיול בעיר.

כל אלה מסבירים מדוע אתונה יכולה בהחלט להיכנס לרשימת היעדים שתרצו לבקר בהם.>

שתפו פוסט זה