בודפשט

בודפשטבודפשט, בירת הונגריה, היא אחת הערים היפות באירופה ללא צל של ספק. זוהי עיר עם קלאס אירופאי, מבנים יפים הפזורים בכל עבר ומגוון רחב של פעילויות ואטרקציות לכל בני המשפחה.

את העיר ניתן לחקור למשך מספר ימים קסומים, אך קודם לכן מומלץ להכיר את העיר ולהבין את חוקי המשחק העיקריים שלה.

קווים לדמותה של בודפשט

בודפשט היא עיר ענקית לכל הדעות, כך שקל מאוד ללכת לאיבוד בה. הדבר המרכזי הראשון שחשוב להבין הוא שבודפשט מחולקת למעשה לשני חלקים על ידי נהר הדנובה, החוצה אותה. האזור הראשון עונה לשם "בודה", בעוד השני לשם "פשט".

למרות שבכל אחד מחלקי העיר תמצאו אטרקציות תיירותיות הייחודיות לו, בדרך כלל התיירים בוחרים לשהות יותר באזור פשט העמוס יותר. אזור בודה לעומת זאת הוא יפה בהחלט, אבל הררי בחלקו הגדול ולכן פחות מתאים להיות בסיס לטיול בעיר מבחינתם של חלק מהתיירים.

אתרים מרכזיים

לאחר החלוקה שעשינו, פשוט יותר להגדיר מהם אתרי החובה של בודפשט. נתחיל עם אזור בודה, בו תמצאו קודם כל את פארק המילניום החדיש. זוהי אחת הריאות הירוקות החשובות של העיר, פארק רחב ידיים ובו מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים, אגם מלאכותי, פסלים והפתעות אחרות. אם אתם מגיעים לבודפשט בחודשי הקיץ, יכול מאוד להיות שתיפלו על איזו הופעה מעניינת.

טירת בודה נחשבת לאחד הסמלים העיקריים של העיר. היא נמצאת בגובה של כ-50 מטרים מעל פני הים (או ליתר דיוק נהר הדנובה), ומגלמת בתוכה היסטוריה עשירה מאז הקמתה במאה ה-13. ניתן לצאת לסיור בתוך המצודה ולבקר במוזיאון היסטורי הנמצא בתחומיה.

בודפשט ידועה במבנים עתיקים ובמצודות המשקיפות על כל היופי הזה. כזו בדיוק היא מצודת הדייגים, הממוקמת בגבעת המצודה. מעבר לנופי העיר הנשקפים ממרום המצודה, אי אפשר שלא להתרשם מהעיצוב הארכיטקטוני שלה, שמהווה למעשה שילוב בין הסגנון הניאו גותי לסגנון הניאו רומי. במהלך הביקור בגבעת המצודה מומלץ להקדיש תשומת לב לכנסיית מטיאש הגותית, תוך כדי התוודעות לסיפורה המעניין.

אי אפשר לדבר על בודפשט ולא להזכיר את המרחצאות המפורסמים שלה. הדובדבן שבקצפת בעיני רבים הוא מרחצאות גלרט המרהיבות, המצליחות לשלב היטב בין הישן לחדש. זהו ה-מקום בעיר לנוח קצת וליהנות מפינוק של כל אחד מאיברי הגוף.

ממשיכים עם אזור פשט, בו תמצאו את האייקון המזוהה ביותר עם בודפשט: בית הפרלמנט. המבנה העצום הזה, על כמעט 700 החדרים שלו, מאופיין בעיצוב חיצוני ופנימי שלא תמצאו רבים המרשימים מהם באירופה.

אחת מגולות הכותרת היא הכיפה העצומה, שמגיעה לגובה של כ-96 מטרים. ממש לאותו גובה מגיע מבנה מרכזי אחר בנוף של בודפשט – בזיליקת סנט אישטוון, בה המוזאיקה מקבלת חלק בולט מתשומת הלב. ניתן לטפס לראש הבזיליקה ולקבל יופי של נקודת תצפית על העיר.

גם באזור זה של בודפשט תמצאו מרחצאות פופולאריים – למעשה המבוקשים ביותר בעיר. מרחצאות סצ'ניי הם הגדולים באירופה, כך שתמצאו בהם מספר בלתי נתפס של תריסר בריכות בעלות מים תרמו מינרליים ושלוש בריכות שחייה. עוד יש כאן מרכזי ספא וכושר. מומלץ להתרשם מהעיצוב של המרחצאות, המבטא את פאר סגנון הניאו-בארוק.

מלונות בבודפשט המותאמים לתקציב

בבודפשט תמצאו מלונות מכל סוג וברמות תקציב שונות, כיאה לעיר תיירותית. החדשות המעודדות הן שבחלק הארי של המקרים, מחירי הלינה הם בהחלט סבירים. המשמעות היא שאפשר לבחור לשהות במלונות נוחים או אפילו יוקרתיים תוך שמירה על רמת מחירים נמוכה, מה שממש לא אפשרי או מומלץ בכל יעד באירופה.

במעמד הבחירה של המלון מומלץ לראות בדיוק היכן הוא ממוקם בעיר. כלל האצבע הוא שמלונות הנמצאים בלב העניינים ובסמוך לאטרקציות המרכזיות של בודפשט צפויים להיות יקרים יותר (גם אם המחיר כאמור ממש לא בשמיים). אם אתם מתרחקים ממרכז העיר – וגם אם לא – אנחנו ממליצים לכם לראות מהם פתרונות התחבורה הציבורית הזמינים לצד המלון.

השכרת רכב בבודפשט או תחבורה ציבורית – מה עדיף?

עיקר ההתניידות בבודפשט נעשית דרך הרגליים, כיאה לעיר שיש בה כל כך הרבה מה לראות. גם כך אתם צפויים למצוא את עצמכם משתמשים מדי פעם בתחבורה הציבורית הדי יעילה של העיר. מערך התחבורה מתופעל ברובו על ידי חברה אחת וכולל מטרו, רכבת חשמלית, רכבת פרברית וקווי אוטובוסים.

עם קצת מחקר או הפניית שאלות לתושבים המקומיים, תוכלו בוודאי ללמוד איך כדאי להגיע למקומות השונים. מי שרוצה לעשות זאת בדרך קצת אחרת, תוך כדי הנאה לא קטנה, יוכל לבחור בשייט על גבי נהר הדנובה. חלק מהסירות עושות מסלולים למטרות התניידות גרידא, אבל תמצאו לצד זה שייט תיירותי, שייט רומנטי עם ארוחת ערב או מוזיקה חיה וכן הלאה.

ברמה הכללית אנחנו פחות ממליצים לשכור רכב במהלך השהות שלכם בבודפשט, ולו מכיוון שמדובר בעיר עמוסה, צפופה ובעלת בעיות חניה באזורים המרכזיים שלה. מה שכן ניתן לעשות הוא לשכור רכב על מנת לצאת מהעיר ולחקור את הסביבה היפה והאטרקטיבית המקיפה אותה.

כך למשל במרחק נסיעה קצר מבודפשט נמצא פארק המים המומלץ אקווה וורלד, שהוא אתר חובה במהלך טיול בבודפשט עם ילדים (אבל ממש לא רק). עם הרכב תוכלו להגיע לשמורות טבע, לכפרים אותנטיים ולמוקדי עניין אחרים הנמצאים בקרבת מקום.

בילויים ואירועי תרבות בבירת הונגריה

התרבות ההונגרית עשירה ומחכה שהתייר הישראלי יגלה אותה. אי אפשר לדבר על תרבות בהקשר של בודפשט ולא להזכיר את בית האופרה, בו נערכים מופעים מהוקצעים מאוד. מלבד זאת מדובר במבנה מרשים בכל קנה מידה, בו הפאר בולט מכל פינה ומכל קיר – ככה זה במבנה בו ישנם עיטורים בציפוי זהב טהור של 24 קראט. אפשר להיחשף ליופי הזה במסגרת סיור מודרך או בהופעה מהרפרטואר הרחב המוצג כאן.

בודפשט מציעה נוף ייחודי מבחינת סצנת הבילויים. במהלך שהות בה מומלץ לבקר לפחות ב"פאב חורבות" אחד. למרות השם הלא ממש סקסי של הפאבים, או אולי בגללו, מדובר בחוויה תרבותית מהמעלה הראשונה.

המדובר הוא בפאבים (חלקם מחתרתיים וחלקם לו) שהוקמו במבנים מטים ליפול, בחצרות נטושות שבין בניינים ובמקומות אחרים שלא חשבתם שיכולים להיות מקום בילוי. זוהי דרך מומלצת להתחכך במקומיים ובתיירים אחרים, לשתות אלכוהול איכותי במחירי רצפה ולטעום מהמאכלים המזוהים עם המטבח ההונגרי כמכלול: גולאש, פפריקאש, מרקים, בלינצ'ס ושאר מאכלים הידועים בתיבול העז ולעיתים החריף שלהם.

חגיגת קניות בבודפשט

הונגריה היא יעד זול, והדבר נותן את אותותיו גם על סצנת הקניות בעיר. תוכלו למצוא בה חנויות ומרכזי קניות בעלי תוצרת מגוונת מאוד, כאשר תג המחיר זול במונחים אירופאיים וכמובן שגם ישראליים. לא כל הפריטים כאן באמת יעמדו בטעם שלכם – בכל זאת יש לקחת בחשבון הבדל תרבותי מסוים – אבל בהחלט מומלץ להקדיש חלק מסוים מזמן הטיול לקניות.

מי שרוצה לעשות זאת בצורה אותנטית יוכל לבקר בשוק הגדול והמקורה של בודשפט. תמצאו בו מגוון של מאות דוכנים מכל סוג, כולל פריטים שקשה למצוא במקומות אחרים. קחו בחשבון שהשוק הפך להיות הרבה יותר ממוסחר במרוצת השנים, כך שמחירם של חלק מהפריטים שבו אינו משתלם בהשוואה למקומות אחרים בעיר.

יעדים נוספים באזור ששווים ביקור:

בוקרשט>

שתפו פוסט זה