דוברובניק

דוברובניקהעיר העתיקה דוברובניק ממוקמת בדרום קרואטיה, לחופיו של הים האדריאטי.

מעבר להיסטוריה מעניינת במיוחד – דוברובניק הייתה בעברה עיר מדינה עצמאית ונחשבה ליריבת הרפובליקה של ונציה – מדובר ביעד שמומלץ מאוד לבקר בו במהלך שהות בקרואטיה, לבדה או כחלק מטיול מקיף באזור.

כדי שתבינו מה העיר יכולה להציע עבורכם, וגם תקבלו החלטות חשובות ביחס לביקור בה, החלטנו להכין עבורכם את המדריך המקיף הבא.

אתרים מרכזיים

אחד מסימני ההיכר של דוברובניק הוא החומות המקיפות את העיר. הן לא רק מעידות על ההיסטוריה שלה, אלא גם מהוות אטרקציה תיירותית מומלצת בהווה. הליכה רגלית על חומות העיר העתיקה של דוברובניק, בין המצודות, תאפשר לכם להיתקל בנופי הים והעיר גם יחד.

בסך הכול יש מסלול הליכה של כשני קילומטרים על החומות, אותו מומלץ לעשות עם מספיק עצירות על גבי החומה להתרשמות, לתמונות ולמנוחה. מגדל השעון של דוברבוניק, שהוקם ב-1444, נהרס ברעידת אדמה קטלנית כ-200 שנה מאוחר יותר ונבנה מחדש ב-1929, בולט בנוף של דוברבוניק. המגדל, המתנשא לגובה של כ-30 מטרים, מציע אחד לשעה מופע חביב של דמויות (בדומה לשעון האסטרונומי בפראג, לדוגמא).

ברחבי דוברובניק יש מספר מבנים שלא תוכלו לפספס במהלך ביקור בעיר. בנייתה של הקתדרלה של דוברובניק החלה במאה ה-12 ונמשכה עד המאה ה-14. זוהי קתדרלה יפה מאוד למראה מבחוץ, הכוללת יצירות אמנות שאפשר להיחשף אליהן בתוכה. מבנה מעניין אחר הוא ארמון הרקטור, שעבר היסטוריה לא נעימה של פיצוצים אבל נבנה מחדש פעמיים. ארמון ספונזה, באזור העיר העתיקה, יפה לביקור ומציע מפעם לפעם תערוכות אמנות בתשלום.

למי שרוצה להיחשף לצד היהודי של דוברובניק כדאי לבקר בבית הכנסת המקומי, שהוא היחידי בעיר והשני באירופה מבחינת הוותק שלו. בית הכנסת נמצא ב"רחוב היהודים" ומתפקד בעיקר על תקן מוזיאון שמלמד אתכם על ההיסטוריה היהודית של האזור. שיטוט מומלץ נוסף הוא בנמל של דוברובניק, שאינו פעיל יותר מדי היום אבל מגלם בתוכו היסטוריה מעניינת.

התמונה של דוברובניק אינה מסתכמת רק בנופים ובמבנים עתיקים. בעיר יש אקווריום חביב מאוד, שמתאים כמו כפפה ליד לטיולים משפחתיים הנערכים בעיר. בסך הכול יש כאן עשרות מיכלי מים, שמציגים עושר תת ימי נאה (כולל סוסי ים ואלמוגים שיקבלו חלק מרכזי מתשומת הלב של המבקרים).

הקרבה של דוברובניק לים הופכת את העיר ליעד נופש, בנוסף להיותה יעד תיירותי. פזורים ברחבי דוברובניק מספר חופים יפים מאוד. הבעיה היא שחלקם הגדול הם סלעיים, כך שהם לא יתאימו בהכרח לדרישות של הישראלי הממוצע. למי שלא מפריעים לו הסלעים, אנחנו ממליצים להקדיש מספר שעות למנוחה ולטבילה במים הנהדרים שכאן.

לינה והתמצאות

דוברובניק היא עיר קטנה בכל קנה מידה. לכן אתם יכולים לצפות לקשיים מסוימים במציאת מקום לינה, בעיקר בכל הנוגע לזמנים העמוסים בלוח השנה התיירותי (חודשי הקיץ והחופשים המקומיים).

אם אתם מחפשים מלון בלב העניינים – העיר העתיקה של דוברובניק – אתם עלולים להיתקל בקשיים במציאת חדר פנוי או מחירים נוחים. מה שאפשר לעשות כדי למנוע את הבעיות האלה הוא לחפש מלון מבעוד מועד, או לנסות להתרחק מאזור העיר העתיקה.

העיר החדשה של דוברובניק ממוקמת במרכז הליכה די קצר, כך שגם אם אתם לנים בה תוכלו להסתדר. במרחק נסיעה קצר מדוברובניק נמצאות מספר עיירות קטנות שאפשר להפוך למוקד הלינה באזור. ההיצע אינו אינסופי, אבל תגלו בדרך כלל שהמחירים כאן הם נוחים יותר והתמורה לכסף שמשלמים גבוהה יותר.

שאלת מועד הביקור שלכם בדוברובניק צפויה להשפיע על הקושי שלכם למצוא מלונות וכמובן שגם על מחירי הלינה והשהות בעיר. אם מתאפשר לכם לעשות זאת, אנחנו ממליצים לנסות לבקר בעיר בעונות המעבר, שמציעות מיעוט יחסי של תיירים ומחירים נוחים יותר.

הבעיה היא שחלק מהאטרקציות של דוברובניק אינן פתוחות מחוץ לעונה, כך שכדאי לתכנן מבעוד מועד מסלול טיול בעיר (אפילו בסיסי ביותר) ולראות האם הוא צפוי להיות זמין במועד הביקור המתוכנן.

השכרת רכב בדוברובניק או תחבורה ציבורית – מה עדיף?

הערה חשובה נוספת: רבים מגיעים לדוברובניק במסגרת טיול מקיף בקרואטיה או במדינות הסמוכות לה. בתנאים האלה סביר להניח שתהיו עם רכב שכור. בעיר עצמה ההתניידות באמצעות רכב אינה אפשרית באזורים התיירותיים (רוב העיר העתיקה), כך שאנחנו ממליצים לכם לברר מבעוד מועד האם המלון המיועד כולל חניה.

על רקע העובדה שחלק מהמלונות גובים סכומים גבוהים ולא בהכרח פרופורציונליים על חניה, בדקו כמה זה עולה לכם. השאיפה היא לחניה בחינם או בתשלום של כמה יורו בודדים מדי יום.

עבור מי שלא שוכר רכב, עדיין יש מספיק אופציות לחקור את הסביבה הסמוכה לדוברובניק. בתי המלון וסוכנויות התיירות בעיר מציעים טיולי יום וסיורים, בין אם דרך הים ובין אם דרך היבשה.

כך למשל תוכלו לצאת לסיור פיורדים במשך מספר שעות, לבקר במונטנגרו הסמוכה (מדינה שמצריכה לדעתנו טיול בן מספר ימים כשלעצמה), להגיע עד לעיירה הציורית צבטט הנמצאת מדרום לעיר או להתרשם מיופיו של האי לוקרום – כעשר דקות שייט בלבד מנמל דוברובניק – המאופיין בטבע מרהיב ובתחושה תמידית של חופש.

בילויים וחיי לילה של דוברובניק

דוברובניק היא במידה רבה עיר של ניגודים, שצריך לשאול האם הם נוכחים בסצנת חיי הלילה שלה: מצד אחד מדובר הרי בעיר עתיקה שמקדשת את ההיסטוריה, אבל מצד שני בעיר תיירותית ודינמית.

האמת היא שקשה למצוא תשובה חד משמעית לשאלת חיי הלילה של דוברובניק, כך שאפשר לטעון שההנאה שלכם מכך תלויה גם במה שאתם מחפשים. מי שמחפש מגוון אינסופי של מקומות בילוי, פאבים בכל פינה ועשרות מועדונים הפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה מדי ערב, עלול להתאכזב. מקומות הבילוי של דוברובניק אמנם קיימים, אבל הכמות שלהם היא מצומצמת ביחס לערים אירופאיות המזוהות עם הפן הזה של הביקור בהן.

בצד החיובי, אפשר לטעון שבדוברובניק בהחלט יש מקומות בילוי משובחים. למרות המימדים הקטנים של העיר, היא מציגה גיוון ראוי לציון בכל הנוגע לחיי הלילה שלה. הדבר בולט למשל בצד המוזיקלי של הפאבים, המסעדות והמועדונים: תוכלו למצוא מוזיקה בשלל סגנונות, כולל אפשרות לליינים מתחלפים בין ימות השבוע השונים. חיי לילה לדעתנו הם לא מוקד הביקור בדוברובניק, אבל עבור מי שמגיע לעיר מומלץ להקדיש לכך ערב אחד לפחות במהלך השהות שלו בה.

אוכל ומסעדות בדוברובניק

העובדה שבדוברובניק תמצאו מספר מסעדות דגים מצוינות לא צריכה להפתיע אתכם על רקע מיקומה של העיר ממש על קו החוף. ואכן, מנות משובחות המבוססות על דגים ופירות ים הן אחת ההתמחויות העיקריות כאן.

מומלץ להיחשף למטעמים של המטבח המקומי, המושפע במידה רבה מהמטבח הבלקני. כך אתם צפויים להיתקל במסעדות בשלל גבינות, בורקסים, קבבים וכמובן שגם את מנות הדגל הקרואטיות ברודט (תבשיל של מספר דגים, שום ובצל) או אבייר (תבשיל של חצילים ופלפלים).

שימו לב שלצד המאכלים האותנטיים, תוכלו למצוא בדוברובניק ייצוג גם למטבחים מכל העולם, לסניפים של רשתות מזון מהיר מוכרות וכן הלאה. ההשפעה הים תיכונית קיימת גם קיימת בחלק מהמסעדות של דוברובניק, כך שאתם עשויים להיתקל בטעמים מוכרים להם מישראל וסביבתה.

מדריכים ליעדים נוספים באזור:

זאגרב

>

שתפו פוסט זה