פאפוס

פאפוסהעיר פאפוס, הממוקמת בדרום-מערב האי השכן קפריסין, נמצאת במרחק נגיעה מישראל. אנחנו בהחלט ממליצים לכם לחשוב בחיוב על הטיסה הקצרה (כחצי שעה) והזולה ליעד הזה.

פאפוס, הידועה בתור מקום הולדתה של אלת האהבה אפרודיטה על פי המיתולוגיה היוונית, היא עיר רומנטית ויפה. החופים בה הם צלולים, אתרי העתיקות מרשימים ויש מגוון אופציות בתחומי הקולינריה, התרבות והבילויים.

פאפוס במידה רבה היא הוכחה שהגודל לא תמיד קובע, כאשר בעיר הקטנה הזו ניתן להעביר בקלות מספר ימים המשלבים בין טיולים למנוחה.

אתרים מרכזיים

לפאפוס מגיעים במידה רבה כדי לנוח ולבצע גיחות בין הבריכה לחוף הים, אבל גם מבחינה תיירותית יש מספיק מה לראות. האזור בו מרוכזים מרבית מוקדי העניין של פאפוס הוא העיר התחתית, הנמצאת בסמוך לנמל.

שם תמצאו את הפארק הארכיאולוגי המפורסם של פאפוס, בו מבנים עתיקים שנשמרו היטב, פסיפסים צבעוניים ובעיקר הרגשה כאילו חוזרים לא מעט שנים במנהרת הזמן. מכיוון שמדובר בפארק עצום בגודלו, בו כמעט אין הצללה, חשוב להיערך עם מספיק מים ולנסות להימנע מהביקור בשעות הלוהטות של היום.  לצד הפארק מומלץ להתרשם מהמצודה הלא כל כך גדולה של פאפוס, לטייל בין המסעדות והחנויות בנמל או להיכנס למים באחד החופים.

כ-12 קילומטרים מצפון לחלק זה של העיר נמצאת פאפוס ה"חדשה", בה מספר מוקדי עניין תיירותיים. קברי המלכים הוא אתר היסטורי שאמנם לוקח אותנו בשמו בסיפורים על מלכים, אך בפועל אלה הקבורים בו הם בעיקר עשירי ומושלי המקום. יש כאן מספר קברים חשובים מבחינה היסטורית, כאשר לצד זה מומלץ להתרשם מהעיצובים השונים ומאיכות העבודה על הקברים והמצבות.

מהנמל של פאפוס יוצאים טיולי שייט, חלקם אטרקטיביים בכל קנה מידה. כך למשל תוכלו לראות את קפריסין דרך הים, להתבונן בעיירות החוף או להגיע לאזור הלגונה הכחולה המציע מים צלולים במיוחד. זהו המקום לשחות ולשנרקל. גם אם העושר התת ימי באזור מוגבל בהשוואה לאתרי הצלילה המובילים בעולם, עצם השחייה במים כל כך צלולים היא אטרקציה משל עצמה.

מלונות ומקומות לינה מומלצים בפאפוס

למרות גודלה הקטן יחסית, בפאפוס יש מספיק אפשרויות לינה. רוב המלונות נמצאים ברצועה הנמצאת לאורך החוף, כלומר, במרחק נסיעה קצר מהחלק העתיק של העיר.

למרות זאת אנחנו כן ממליצים לכם לבחור בלוקיישן הזה ללינה שלכם, מכיוון שהוא יאפשר לכם לחוות את הנופש כפי שנופש אמור להיות. גם בעיר החדשה ובקרבתה יש מלונות, אם כי נראה שנכון לנקודת הזמן הנוכחית הם פופולאריים פחות בקרב תיירים ישראלים המגיעים לפאפוס.

המלונות בפאפוס הם בדרגות איכות משתנות: החל ממלונות בסיסיים ועד למלונות יוקרתיים, ביניהם מלונות חמישה כוכבים או מלונות על בסיס הכול כלול. החדשות המעודדות בהקשר הזה הן שאתם ממש לא צריכים להתפשר בחלק משמעותי מהמקרים. לכל אורך השנה, ואפילו בקיץ, תוכלו למצוא דילים משתלמים לפאפוס הנגזרים ממחירי הטיסה הזולים ומעלויות המחיה הדי מינימליות של קפריסין.

לכן ניתן לבחור במלונות טובים ולשלם על כך סכום כללי אטרקטיבי מאוד, שיכול להיות גם נמוך בהשוואה לסכום שהייתם משלמים על חופשה מקבילה בישראל עצמה.

בכל זאת אנחנו ממליצים לכם לבחור את המלון לאחר שאתם מגדירים את הצרכים הנקודתיים שלכם, יודעים פחות או יותר מה ברצונכם לעשות במהלך השהות בעיר וגם מתאימים את הפתרון הנבחר להרכב הנוסעים: מלון למשפחות מן הסתם יצטרך להציע פעילויות לבני כל הגילאים (בריכות, חדרי משחקים, הפעלות), בעוד שמלונות רומנטיים אמורים להיות מאופיינים מבחינת זוגות רבים בשקט ובשלווה.

לשכור רכב או להשתמש בתחבורה חלופית בפאפוס?

בפאפוס עצמה לא צריך לרוב רכב. את האזורים התיירותיים המרכזיים מקיפים ברגל, בין אם מבחירה ובין אם כי אין למעשה כל אופציה אחרת. בנוסף התפתחו במהלך השנים דרכי טיול אלטרנטיביות ומומלצות, למשל סיור בחלק העתיק של פאפוס על גבי סאגווי. בין האתרים בעיר עצמה אנחנו ממליצים לכם להתנייד במידת הצורך באמצעות אוטובוס או מונית, כאשר האופציה השנייה תהיה מן הסתם נוחה אבל גם יקרה יותר.

גם קפריסין אינה מדינה גדולה, כך שטיול היוצא מפאפוס ומגיע לאזורים שונים בה – כולל לקצוות האי – הוא בהחלט בגדר אפשרות. במקרה הזה הרעיון של השכרת רכב הופך להיות אטרקטיבי הרבה פחות.

באמצעותו תוכלו לבקר בין אתרי הטבע היפים של קפריסין, להגיע לערים אחרות ולכפרים אותנטיים או "סתם" לטייל לאורך החוף, תוך כדי שאתם מגלים חופי רחצה נסתרים ושקטים. מפרצים רומנטיים ושאר הפתעות. מי שלא רוצה לשכור רכב יוכל לצאת מפאפוס לטיולי יום, המאגדים בתוכם אטרקציות מכל הסוגים.

חלק מהאתרים הנמצאים בקרבת פאפוס מתכתבים עם מיתוס אפרודיטה המזוהה עם העיר. במרחק נסיעה תמצאו את סלע אפרודיטה, אשר נמצא במקום ממנו יצאה האלה מתוך המים לפי האמונה המקומית.

כיום מדובר בחוף ים יפה, אליו מגיעים רבים בגלל המיתוג התיירותי שלו או בשל האמונה המקומית. מספרים שכל סיבוב ששוחים סביב הסלע יביא להפחתה של שנה אחת מהגיל הביולוגי (גם אם לא, הרי שהכושר הגופני שתעשו תוך כדי בוודאי יסייע לגוף שלכם).

מצפון לפאפוס תמצאו את מעיינות אפרודיטה, בהם לפי המיתולוגיה טבלה האלה. בפועל מדובר במעיין קטן שיש רבים המרשימים ממנו. הוא מצריך לדעתנו ביקור רק כחלק מחקירה רחבה יותר של האזור ובוודאי שלא בנפרד.

מסלול טיול מומלץ נוסף הוא לצפון האי, הכולל למשל את רכב הרי הטרודוס ואת מנזר קיקוס המרשים.

אזורי הקניות של פאפוס

במדינה עם עלויות מחיה זולות יחסית, רעיון הקניות נראה על הנייר קוסם. מהבחינה הזו מציעה פאפוס תמונה די חיובית. למרות שהיצע הפריטים בעיר הוא די מצומצם – בדרך כלל החנויות מוכרות תוצרת מקומית, הנפוצה יותר מאשר סניפים של הרשתות הבינלאומיות השונות – כן תוכלו למצוא מפעם לפעם מבצעים משתלמים מאוד. המחירים הממוצעים ברמה הכללית נוטים להיות מעט נמוכים יותר ממה שאנחנו מכירים בישראל, אך לא ברמה של מדינות המזרח הרחוק לדוגמא.

מי שמחפש מרכזי קניות "מערביים" יותר יוכל לעשות זאת באזור העיר החדשה של פאפוס. בקניון המרכזי למשל יש חנות צעצועים, כלי בית, מתנות ושלל דברים אחרים הנחשבת לזולה באופן משמעותי. בשאר החלקים של הקניון אתם עשויים למצוא מבצעים מדי פעם, גם אם רמת המחירים הבסיסית היא לא בהכרח הנוחה ביותר שתמצאו.

מה אוכלים בפאפוס?

דרך מרכזית ללמוד על ה-DNA של מקום מסוים הוא דרך המטבח שלו. מהבחינה הזו פאפוס מזכירה במהות שלה את המטבח הקפריסאי כמכלול, אשר כשלעצמו מושפע מהמטבח היווני, הטורקי והמזרח תיכוני כמכלול. ארוחה קפריסאית קלאסית תתחיל עם מנות פתיחה קטנות ולרוב לא בשריות – מזטים, שתפקידם לפתור את התיאבון.

מאכלי בשר נפוצים מאד במטבח הקפריסאי, כשבין מנות הדגל שלו תמצאו בשר כבש אפוי המוגש לצד תפוחי אדמה ("קלפיטו") או גרסה מקומית למוסקה – פשטידה של תפוחי אדמה וחצילים ברוטב בשמל.

מכיוון שמדובר בעיר הנמצאת בסמוך לים, לא תפתיע אתכם בוודאי העובדה שגם לדגים יש מקום של כבוד במסעדות של פאפוס. החיסרון הוא שבהשוואה למנות הבשריות, מחירי מנות הדגים גבוהים יותר. האי עמוס בפירות משובחים, שמשתלבים לעיתים בקינוחים המתוקים שיכולים להעניק טעם של עוד לאחר סיום הארוחה.

>

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
קפריסין
בלוג
מדריך לרכישת נכס בקפריסין

אם אתה שוקל להשקיע בנדל"ן בחו"ל, קפריסין היא בחירה מצוינת. עם הנופים היפים, ההיסטוריה העשירה ותמריצי המס הנוחים שלו, אין זה פלא שאנשים רבים נמשכים לאי. אחד המיקומים המבוקשים ביותר בקפריסין הוא פאפוס, עיר חוף בדרום מערב. במדריך זה נחקור את סודות הנדל"ן בפאפוס ונספק לכם סקירה מקיפה של רכישת נכס בקפריסין.

מוזיאון
בלוג
פריטי היודאיקה הבלעדיים של חנות מוזיאון ישראל

יש קסם מובנה בחשיפת אוצרות שמספרים סיפור, במיוחד כשהם נובעים מארץ שקועה בהיסטוריה עשירה כמו זו של ישראל. כל חפץ וכל יצירה הם יותר מפריט; זהו קטע נרטיב עטוף במסורת, תרבות ואמנות. מוזיאון ישראל לא רק משמר את הסיפורים הללו אלא מציג אותם לראווה ומאפשר לנו לחוות חיבור לעבר שהוא מישוש כשם שהוא רוחני. תארו לעצמכם שאתם מוצאים פריטי יודאיקה אקסקלוסיביים שלא רק מיוצרים, אלא נולדים מתוך אדמת ישראל הקדושה ומוצגים בייחודיות ועיצוב שאין שני להם.

ניו יורק
בלוג
טיסות לניו יורק – התפוח הגדול מחכה לכם

אחד היעדים הפופולאריים ביותר בקרב ישראליים ובכלל בקרב תיירים בכל רחבי העולם, היא העיר ניו יורק. אין זה מפתיע. מדובר באחת הערים המרשימות והעוצמתיות ביותר, לא רק בארצות הברית אלא בכלל. מדובר אולי בעיר הכי מוכרת בעולם, בזכות אינספור סרטים וסדרות שצולמו בה, ספרים ושירים שנכתבו עליה ואין סוף אמירות הקשורות אליה.

טיסה
בלוג
כל מה שחשוב לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח רפואי שמטרתו להבטיח שאתם טסים בשלום וחוזרים הביתה בשלום. אבל גם אם חלילה נקלעים למקרה חירום רפואי בחו"ל, אתם מכוסים. אילו כיסויים כדאי לכלול בביטוח הנסיעות שלכם ומה עושים במקרה של כוח עליון? כל התשובות בכתבה הבאה.

טיפים חיוניים לארגון הסעות אמינות לשדה התעופה לחול

כאשר מתכננים טיול לחו"ל, אחד ההיבטים החיוניים שיש לקחת בחשבון הוא ארגון הסעות אמין לשדה התעופה. זה חשוב במיוחד כאשר נוסעים למדינה זרה כמו ישראל. כדי להבטיח התחלה חלקה ונטולת מתח למסע שלך, הנה כמה טיפים חשובים להזמנת מונית לשדה התעופה.