פירנצה

פירנצהכשמדברים על הצד התיירותי של איטליה, השם "רומא" עולה באופן מיידי. המשפחות וחובבי הרומנטיקה יכולים לחשוב על צפון איטליה, בו מוקדי עניין דוגמת אגם גארדה והערים ורונה וונציה.

בשנים האחרונות הבינו יותר ויותר ישראלים שגם במרכז המדינה, במרחק לא גדול מרומא, נמצאת עיר שקשה למצוא יפות ממנה גם בארץ המגף. העיר הזו עונה לשם פירנצה ויש לה היסטוריה של כ-2,000 שנה (נשמע מוכר?). מדובר בעיר מרהיבה ביופייה, עם עיצוב ארכיטקטוני עושר נשימה, הנחשבת גם לאחת מבירות התרבות העולמיות.

אתרים מרכזיים

במידה רבה שיטוט ברחובות פירנצה, תוך כדי התבוננות במבנים היפים, היא אטרקציה בפני עצמה. תוך כדי אתם צפויים להיתקל בכמה מהמבנים המפורסמים ביותר בעיר. זה מתחיל עם כיכר הדואומו, בה כנסיית סנטה מריה דל פיורה הנחשבת לאחת הגדולות והבולטות בעולם.

סימן ההיכר של הכנסייה הוא כיפה (או שתי כיפות למעשה), בעלת קוטר מצטבר של קצת יותר מ-40 מטרים וכן ציורי קיר שחשוב לראות בחלקה הפנימי. בסמוך לדואומו יש כמה מבנים מעניינים נוספים, בראשם בית הטבילה הבולט בדלתותיו עשויות הברונזה או מוזיאון האופרה של הדואומו.

מבנה נוסף המעוצב לעילא ולעילא הוא מגדל הפעמונים של פירנצה, או באיטלקית "קמפנילה". תמצאו כאן אוסף של לוחות שמש, פסלים, ציורים ועוד. מומלץ להתרשם מהמספר 7, החוזר כאן בווריאציות שונות.

בראש מגדל הפעמונים, אחרי שמטפסים יותר מ-400 מדרגות, מגיעים לנקודת תצפית מרהיבה על העיר כולה. כנסיית אורסנמיקלה, שהתחילה בכלל בתור אסם תבואה, מאופיינת בגומחות אשר בכל אחת מהן משובץ פסל של קדוש פטרון המייצג את כל אחת מגילדות פירנצה החשובות.

שמן של כיכרות ערי איטליה הולך לפניהן, וגם בפירנצה יש להן מקום של כבוד. פיאצה דה לה סניורה היא כיכר שתזכיר לכם במידה רבה מוזיאון – הכיכר המרהיבה כוללת בתוכה פסלים למכביר, שמציגים דמויות כמו נפטון או העתק של הפסל המפורסם מאוד של דוד שיצר מיכאלנג'לו.

מאחורי הפסל תמצאו את הארמון העתיק בעל הצורה הממש לא שגרתית. כיכר הרפובליקה מחזיקה קודם כל בהיסטוריה מרתקת, כולל גטו יהודי שלמרבה הצער היה כאן במאה ה-19. היום מדובר באחד האזורים ההומים של פירנצה, ובו מגוון רחב של מסעדות, בתי קפה ותיירים.

למרות שרוב התיירים חוקרים את פירנצה בחלק העליון שלה – מצפון לנהר – גם בדרום יש מספר אתרים ראויים לציון. אם מזדמן לכם להגיע לעיר ויש לכם יום פנוי, כדאי לעשות את הדרך אל גשר הקיו, מהמעניינים והיפים בגשרי הנהר. עוד תוכלו למצוא בקרבת מקום, בחלק זה של העיר, אטרקציות דוגמת גני בובלי או ברדיני, השער הרומאי, בזיליקת סנטו ספיריטו ועוד.

רכב או תחבורה ציבורית? איך להתנייד בפירנצה

אם אתם רוצים להתנייד בפירנצה, אנחנו ממליצים לכם להתמקד בהליכה רגלית ובשימוש בתחבורה הציבורית הדי יעילה שלה. זאת ועוד, רוב האתרים התיירותיים של פירנצה נמצאים בשטח די מצומצם בלב העיר, כך שמי שממוקם קרוב או מגיע למקום מוקדם בבוקר בתחבורה ציבורית לא צריך ללכת יותר מדי.

השכרת רכב אינה מומלצת בכללה בפירנצה. מעבר לעובדה שהעיר עמוסה ולא בהכרח כוללת מקומות חניה מספיקים (בטח אם מחפשים משהו במחיר סביר), יש אזורים רבים אליהם אי אפשר כלל להיכנס עם רכב – כולל כמה מהאזורים המעניינים ביותר מנקודת המבט של התייר הממוצע. מי שחוטא בכך עלול לגלות שבשובו לישראל יישלח אליו קנס בסכום לא מבוטל.

אסור לשכוח את העובדה שפירנצה היא בירתה של חבל טוסקנה הרומנטי והפסטורלי כשלעצמו, שמצריך ביקור. אנחנו ממליצים לכם לשלב לכם נסיעות בחבל פירנצה עמוס הכפרים, העיירות, היקבים והנופים השלווים. במקרה הזה לא רק שהרכב הוא מומלץ, אלא שבעיני רבים הוא בגדר חובה של ממש.

לינה והתמצאות

פירנצה היא עיר שערוכה באופן כללי לקבל את התיירים הרבים המגיעים אליה. מספר המלונות בה רב אבל לא אינסופי. התוצאה היא שהתפוסה של בתי המלון בעיר גבוהה ברוב ימות השנה.

מנקודת המבט של התייר הממוצע, המשמעות היא שזה לא בהכרח פשוט למצוא מקום באחד מבתי המלון של פירנצה בתאריך נתון – בטח אם לוקחים בחשבון את המלונות היותר מבוקשים ואטרקטיביים של העיר. אפשר לפתור את זה באמצעות הזמנה מוקדמת יחסית של חדר במלון, שיכולה להיעשות כמובן באמצעות האינטרנט.

מיקום המלון משפיע בצורה משמעותית על הביקוש אליו וגם על המחיר כתוצאה מכך. בפירנצה יש מלונות מכל הסוגים: החל ממלונות פשוטים שמזכירים יותר הוסטל או גסט האוס, דרך מלונות בדרגת הביניים ועד למלונות יוקרתיים ומפוארים, חלקם מעוצבים כגלריה אמנותית לכל דבר ועניין. מכיוון שמגיעים לעיר במטרה לטייל בה ולא לשהות במלון, אנחנו ממליצים לכם להוריד במידה מסוימת את הציפיות שלכם לגבי רמת המלון.

אם אתם בכל זאת בוחרים להתרחק מרחק מה מלב פירנצה, במטרה להוזיל את העלויות או כי לא מצאתם מקום פנוי במלון זול, כדאי שתקפידו על מלון הנמצא בקרבה מסוימת לתחבורה הציבורית של העיר. מיקום שכזה צפוי להפוך לכם את החיים לפשוטים יותר, לקצר את זמני הנסיעות מדי יום ואולי אפילו להוזיל את העלויות שאתם משלמים על חלק זה במשוואת הטיול שלכם.

אזורי קניות מומלצים בפירנצה

בעיר בה האמנות משחקת תפקיד כל כך מרכזי, חלק משמעותי מהקניות שמבצעים התיירים קשור ליצירות אמנותיות אלה או אחרות. אף אחד לא מצפה שתרכשו את היצירות של מיטב האמנים האיטלקיים, האירופאיים והעולמיים, אבל בפירנצה יש הרבה גלריות בוטיק שמציעות פריטים יפים במחירים שאפשר לעמוד בהם. לכן אנחנו חושבים שרכישה של ציור קטן או פסל מיוחד כן יכולים לשמש עבורכם יופי של מזכרת מהטיול בעיר המיוחדת הזו, או אפילו מתנה לאדם קרוב כזה או אחר.

מלבד זאת נחשבת סצנת הקניות של פירנצה למגוונת מאד, כאשר החלוקה לעיתים היא על פי אזורים מוגדרים. אתם עדיין נמצאים באיטליה, ולכן הצפי הוא לחנויות אופנה רבות: הן של מעצבים מקומיים והן של כל הסניפים היוקרתיים והרשתות הבינלאומיות (גם בקטגוריית אופנת העילית).

עוד מציעה עבורכם פירנצה עתיקות לצד גאדג'טים, מוצרי עור לצד רהיטים מדליקים, תכשיטים מכל הסוגים – והרשימה עוד ארוכה. בשווקים של פירנצה תמצאו תוצרת אותנטית וגם חיבור תרבותי לתושבי העיר.

אוכל

איטליה היא אחת הבירות הקולינריות של העולם, וגם שמו של חבל טוסקנה הולך לפניו מהבחינה הזו. המאכלים המזוהים עם טוסקנה בפרט ואיטליה בכלל זמינים בכמויות מסחריות גם בפירנצה, ומומלץ להיחשף אליהם במהלך השהות בעיר.

בין היתר כוללת התפריט הקולינרי והמקומי הרחב של פירנצה בשרים משובחים (אל תפספסו את הסטייק בנוסח המקומי), פיצות כמיטב המסורת האיטלקית, מאכלים מבוססי גבינות משובחות ועוד. בחבל טוסקנה מפיקים שמן זית באיכות מצוינת, שמוצא את מקומו לרבות מהצלחות במסעדות. עוד ראוי להזכיר כמובן את היינות המשובחים של טוסקנה, שמשתלבים היטב עם המנות הנאכלות ועם האווירה הכללית של המקום.

אל תשכחו שפירנצה היא עיר הפונה לקהלים רבים, ולכן יש בה ייצוג למטבחים מכל העולם – לעיתים בשילוב של המטבח האיטלקי ולעיתים בנפרד. עוד תמצאו בה סניפים של כל הרשתות הבינלאומיות המוכרות, כולל בכל הנוגע לאוכל מהיר.

יעדים נוספים מומלצים באזור:

מילאנו – העיר האופנתית באיטליה>

שתפו פוסט זה