קליפורניה

קליפורניהקליפורניה היא אחת המדינות החשובות בארצות הברית: היא נחשבת למאוכלסת ביותר ביבשת ולשלישית בגודלה מבחינת השטח. בנוסף בתחומיה נמצא מחוז לוס אנג'לס, שהוא במקרה המאוכלס מבין מחוזות אמריקה.

מבחינה תיירותית מדובר במדינה עמוסת אטרקציות, המשלבת בין טבע מרהיב, תרבות עשירה, היסטוריה והתגלמות של החלום האמריקאי. המדריך הבא יסיר עבורכם חלק מסימני השאלה המופיעים אצלכם, אלה המתכננים לבקר למשך מספר ימים או שבועות בקליפורניה.

אתרים מרכזיים

במדינה גדולה כמו קליפורניה, היצע האטרקציות רחב בכל קנה מידה. רבים ממקדים את הביקור שלהם בלוס אנג'לס, "עיר המלאכים", ולא קשה להבין מדוע. העיר נחשבת לבירת תעשיית הסרטים ההוליוודית, ואי אפשר לבקר באזור ולא להקדיש לה פרק זמן מסוים: שדרת הכוכבים המפורסמת או השלט האייקוני של הוליווד הם ביקורי חובה.

יש בלוס אנג'לס אתרים מעניינים נוספים דוגמת התיאטרון הסיני (אחד המבנים המפורסמים ביבשת), מוזיאון גטי עמוס יצירות האמנות או מוזיאון גינס, המציג שיאים שלא חשבתם שאפשר לשבור ועוד. בדאון טאון של לוס אנג'לס תמצאו קתדרלה חדישה ומרהיבה ביופייה, את אולם הקונצרטים של וולט דיסני בעל הארכיטקטורה הייחודית ועוד.

אי אפשר שלא להזכיר את פארקי השעשועים, שממש לא מתאימים רק למשפחות עם ילדים. כארבעים דקות נסיעה מהעיר תמצאו את פארק השעשועים דיסנילנד, ובו שלל מתקנים המהווים יצירת מופת בתחומם, דמויות מהאגדות והפתעות אחרות.

אל תפספסו גם את אולפני יוניברסל, שיקחו אתכם לתוככי תעשיית הסרטים ההוליוודית, יאפשרו לכם לחקור לוקיישנים של סרטים מוכרים ואף לעלות על מתקנים בפארק השעשועים שבמקום. פארק השעשועים מג'יק מאונטיין הוא גן עדן לחובבי מתקני האקסטרים ורכבות ההרים, פארק עמוס אדרנלין המציע גם מתקני מים.

בסן פרנסיסקו, עיר מרכזית אחרת בקליפורניה, יש אטרקציות מעניינות נוספות – מלבד האפשרות הקוסמת לשבת על המים. בין האתרים המעניינים של העיר בולט, קודם כל, את הסמל הבלתי מעורער שלה: גשר הזהב. מוקדי עניין אחרים את המוזיאון לאמנות מודרנית של סן פרנסיסקו (SFMOMA), פארק גולדן גייט המציע מתקנים לילדים ופעילויות לכל בני המשפחה, מגדל קויט העגול המספק תצפית נפלאה על העיר, רציף הדייגים, רחוב לומברט התלול והמפותל, שתי גבעות ה"טווין פיקס" המשקיפות על היופי של סן פרנסיסקו ועוד.

עיר בקליפורניה שחלק מהתיירים מפספסים, וחבל, היא סן דייגו. בעיר הדרומית ביותר במדינה תמצאו הרבה מאד שמש וחופים שלווים, שמתאימים למי שרוצה להוסיף קצת מנוחה לתכנית הטיול שלו באזור.

גן החיות המפורסם של סן דייגו הוא מהבולטים והמומלצים בעולם, כאשר במהלך ביקור בו ניתן להיחשף לאלפי מינים של בעלי חיים – כולל דובי פנדה שמקבלים חלק משמעותי מתשומת הלב. במהלך טיול בסן דייגו מומלץ לבקר גם בפארק עולם הים, במוזיאון סן דייגו לאמנות או במוזיאונים מעניינים נוספים (למשל מוזיאון התעופה והחלל או מוזיאון אמנות הצילום), ברובע "מנורות הגז" המרתק ועוד.

גם בגזרת אתרי הטבע מציעה קליפורניה לא מעט דברים. במדינה תמצאו מספר שמורות ואתרי טבע, ביניהם הפארק הלאומי רדווד ובו יערות סקויה עצומים בגודלם, חופים, נחלים ומגוון בעלי חיים, פארק יוסמיטי העמוס בגושי קרניט (כולל הגוש הגדול בעולם), מפלים אדירים, הרים, אגמים ועוד, "עמק המוות" המציע נוף מדברי משכר, עמק נאפה ועמק סונומה המרכיבים את "ארץ היין" של קליפורניה או כביש מספר 1, שמוכיח שגם נסיעה ברכב יכולה להיות אטרקציה. ככה זה כשמדובר באחת מדרכי הנוף היפות והמפורסמות בעולם.

מקומות לינה מומלצים בקליפורניה והאזור

לכל אזור ועיר בקליפורניה יש חוקים משלהם מבחינת אופני הלינה. ברמה הכללית אפשר לראות שבערים היצע מקומות הלינה משמעותי פי כמה בהשוואה לאזורי הטבע, ולא קשה להבין מדוע. בערים הגדולות של קליפורניה תמצאו מלונות מכל הסוגים ובכל הרמות: החל ממלונות פשוטים ובסיסיים מאד, דרך מלונות ממוצעים בדרגת שלושה כוכבים לערך ועד למלונות יוקרה.

מכיוון שאנחנו נמצאים בארצות הברית, הידועה במחירים די גבוהים, ברור מדוע רוב התיירים בוחרים במלונות בדרגת מחיר בינונית. זה לא שאין בקליפורניה מלונות משתלמים, אלא שמציאה שלהם אינה פשוטה בהרכב. צריך להשקיע מאמצים, להשוות מחירים או אפילו לסגור על מלון מוקדם באופן יחסי, אפילו שבועות או חודשים לפני שעולים על מטוס בדרך למדינה.

באזורים הטבעיים המרובים של קליפורניה, משתנים חוקי המשחק מבחינת היצע מקומות הלינה. זה לא שאין מלונות, אלא שהמלונות מהווים חלק מצומצם יחסית מתמונת אופני הלינה. כך למשל תמצאו מלונות כפריים ואכסניות, שיגיעו לרוב עם תג מחיר נוח יותר בהשוואה למלונות העירוניים.

מי שרוצה לקחת את החיבור לטבע מספר צעדים קדימה יוכל לשים פעמיו לאחד מאתרי הקמפינג הפזורים באזור. תרבות הקמפינג מזוהה במיוחד עם קליפורניה, כך שמדובר בחוויה תרבותית מהמעלה הראשונה שתאפשר לכם לפגוש אנשים אותנטיים – ממש כמו בסרטים.

השכרת רכב בקליפורניה – האם זה כדאי?

בהתחשב בגודלה של קליפורניה ובמספר הרב של מוקדי עניין הפזורים בה, ברור מדוע ההמלצה להתנייד בתוך המדינה עם רכב יכולה להיות מועילה. הרכב מאפשר לכם להגיע למקומות שאתם חפצים בהם עם מינימום מאמץ, מה שלא מובן מאליו כלל: בניגוד לאתרים העירוניים, חלק מאזורי הטבע של קליפורניה מאופיינים בגישה בעייתית מאד בתחבורה הציבורית. בנוסף מי ששוכר רכב יכול לקבל גמישות מבחינת המסלול ולוח הזמנים, דרישת חובה של לא מעט אנשים.

יכול להיות שבתוככי הערים המרכזיות, בעיקר לוס אנג'לס או סן פרנסיסקו, הרכב יהיה פחות מועיל. הערים עצמן צפופות ועמוסות ברכבים, קשה (וגם יקר) למצוא חניה והניווט לא תמיד פשוט – כך שהנהיגה בהם אינה בהכרח מהווה תענוג גדול. אם אתם שוכרים רכב במהלך הטיול שלכם בחוף המערבי של ארצות הברית, ועל אחת כמה וכמה בטיולים מחוף אל חוף, אנחנו ממליצים לכם לבחור במלונות שמציעים חניה ללא תשלום או לכל היותר במחיר סביר.

שופינג בקליפורניה

למרות שקניות מהוות חלק בלתי נפרד מה-D.N.A של ארצות הברית, ממש לא בטוח שקליפורניה היא המקום שלכם למלא את השקיות. הסיבה העיקרית לכך, ניחשתם נכון, היא המחיר. למעט תקופות מסוימות ומקומות נקודתיים (כמו מרכזי אאוטלט או שווקים), המחירים כאן דומים או יקרים ממה שאנחנו מכירים.

כן מומלץ לנסות להיחשף לחוויית הקניות בסטייל האמריקאי, אם כי רבים עושים זאת בשל החוויה ולא על מנת לרכוש מוצרים בכמויות מסחריות. למי שמחפש מספר פריטים מדליקים, מזכרות הביתה או מתנות בודדות לחברים בישראל, קניות בקליפורניה יכולות לספק פתרון ראוי.

לאן יוצאים ומה רואים בקליפורניה?

כיאה למדינה בה תעשיית הקולנוע הבולטת בעולם, הצד התרבותי פועל שעות נוספות בקליפורניה. הוא לא מסתכם רק בתרבות, אלא גם במוזיקה. בשלל מקומות במדינה, ובמיוחד בערים כמובן, תמצאו מוזיקה אותנטית המנוגנת בכל פינה ברחוב.

קליפורניה נחשבת לבית של תרבות הנגד ההיפית, כך שלא מעט להקות המזוהות עם עולם מוזיקלי זה החלו וגדלו כאן. בין הלהקות המזוהות עם האזור תמצאו את הביץ' בויז, הרד הוט צ'ילי פפרז, האיגלס ואחרות.

מומלץ בכל מקרה לברר האם במועד הביקור שלכם בקליפורניה צפויה הופעה של להקה, זמר או זמרת מפורסמים כלשהם. יש בהחלט סיכוי שתגלו שבדיוק בתקופה שאתם נמצאים בה באזור צפויה הופעה שווה שכדאי לרכוש אליה כרטיסים.

יעדים נוספים באזור ששווים ביקור:

ניו יורק למטיילים – המדריך המלא>

שתפו פוסט זה