ריו דה ז'נרו

ריו דה ז'נרואם תשאלו אנשים שביקרו בריו דה ז'נרו, הם יטענו בוודאי שאסור לוותר על הקרנבל המפורסם בעולם והחופים הנהדרים של ריו. אכן מומלץ לתזמן את הביקור שלכם בעיר הברזילאית לתקופת הקרנבל, אבל גם לזכור שיש לה הרבה מאוד מה להציע בימות השנה האחרים.

ריו דה ז'נרו היא ללא ספק אחד מיעדי החובה בכל נסיעה לדרום אמריקה, יבשת עמוסת הפתעות שכדאי לכל אדם לבקר בה לפחות פעם אחת בחייו.

אתרי חובה מרכזיים

יש בריו דה ז'נרו מספר אתרי חובה, שאנחנו ממליצים בפה מלא לעשות את מירב המאמצים כדי לבקר בהם. הפסל של ישו הגואל, הניצב כשידיו פרוסות על פסגתו של הר הקורקובדו, הוא אחד הסמלים של העיר – זהו פסל עצום מימדים המגיע לגובה של כ-40 מטר. ניתן לעלות עד לפסגתו של ההר, גובה של יותר מ-700 מטר מעל פני הים, ולקבל תצפית עוצרת נשימה על העיר שמתחת.

גם עצם העלייה להר, ברכבת העושה את מסעה בתוך יער גשם, היא אטרקציה של ממש. נקודת תצפית מפורסמת לא פחות על ריו תקבלו בעלייה ל"הר הסוכר", אליו רצוי להגיע ברכבל. למרות שההר מתנשא לגובה של כ-400 מטרים "בלבד", הוא מציע תצפית עוצרת נשימה לא פחות מזו של הר הקורקובדו.

אי אפשר לדבר על ריו ולא להזכיר את החופים הנהדרים של העיר. ה-חוף המפורסם ביותר הוא קופקבנה, המאופיין בצורת סהר. החוף מגלם את כל סימני ההיכר של ברזיל: מים צלולים ושלווים, אנשים יפים ששמחת החיים שלהם מדבקת, משחקי כדור המוניים על קו החוף ועוד. מומלץ להקדיש מספר שעות או ימים לחוף איפנמה, המופרד מחוף הקופקבנה על ידי סלע הארופאדור.

בשניים מהחופים האלה, המככבים בכל רשימה שמאגדת בתוכה את החופים הטובים והמומלצים לביקור בעולם, תיהנו מספורט ימי, מסעדות, בתי קפה ואף חנויות למכביר בקרבת מקום.

אתר נוסף בריו דה ז'נרו הוא חובה לחובבי הטבע באשר הן. הגנים הבוטניים של העיר, הנמצאים במרחק לא גדול מהחופים התיירותיים שלה, מציעים עבורכם את כל מה שפורח בשטח של כ-1.5 קילומטרים רבועים. בסך הכול תמצאו כאן אלפי סוגים של עצים ופרחים, בעלי חיים, אגמים עם דגים אקזוטיים, מזרקות, פסלים, גן יפני ועוד.

אם אתם נמצאים בריו דה ז'נרו, אנחנו ממליצים לכם להקדיש מספר ימים לחקר הסביבה המקיפה את העיר – למשל הפארק הלאומי טיג'וקה, הנמצא במרחק של כחצי שעה נסיעה מלב העיר. זהו יער גשם פראי, כפי שיער גשם צריך לראות, שיציע לכם מפגש עם יצירות מופת שהטבע אחראי להן (נקודות תצפית, מפלים ועוד), בעלי חיים מעניינים ועוד.

בתי מלון בריו דה ז'נרו ודרכי ההתמצאות

ריו זה ז'נרו היא במידה רבה עיר של ניגודים. אפשר לראות הבדלים מהותיים בין האזורים השונים שלה. מצד אחד תמצאו את שכונות העוני שברזיל ידועה בהן, ה"פאבלות". ביקור בשכונות אלה – שאנחנו ממליצים מאוד לעשות במסגרת סיור מאורגן עם מקומיים המכירים את האזור – יחשוף אתכם לצד של ריו דה ז'נרו שמהווה חלק מה-DNA שלה.

למרות שיפור משמעותי בשנים האחרונות, הפאבלות של ריו הן עדיין מקום בו מסוכן לתייר הממוצע להסתובב בגפו עקב מקרים של אלימות וסמים. מן העבר השני של המשוואה תמצאו בריו כמה שכונות יוקרה, למשל שכונת לגואה, במרכזה לגונת מים מלוחים אשר לאורכה ולרוחבה ניתן לטייל ברגל או באופניים.

כאשר אתם בוחרים מקום לינה בריו דה ז'נרו, אתם צריכים לכן לבחון את המאפיינים של הסביבה הנבחרת. ברמה הכללית אפשר לטעון שבעיר יש היצע רחב מאוד של מקומות לינה: החל ממלונות פשוטים ברמה של גסט האוס או אכסניה, ועד למלונות פאר הנמצאים ממש ליד חוף הים.

השאלה מה להעדיף תלויה במידה רבה בתקציב שלכם ובמטרת הביקור שהגדרתם בריו דה ז'נרו: האם ברצונכם לחקור את העיר (כך שהמלון לא בהכרח יעמוד במוקד הטיול), או שמא אתם מחפשים חופשת בטן גב עם גיחות מהבריכה לחוף (מה שמצריך לרוב מלון איכותי יותר).

באשר לאזורי הלינה, רוב התיירים בוחרים לשהות בסמוך ככל האפשר לחוף קופקבנה או לחלופין ברחוב קטצ'ה המרכזי. המחירים תלויים בסוג המלון, במיקומו וגם בתקופה בה בוחרים לבקר בעיר.

מיותר אולי לציין שבתקופת הקרנבל המפורסם של ריו דה ז'נרו, המתקיים מדי שנה בחודש פברואר או מרץ, תפוסת מקומות הלינה בעיר עולה פלאים – וכך גם המחיר שהם גובים. במקרה הזה מומלץ למהר ולהזמין מקום לינה בריו אפילו חודשים לפני מועד הפסטיבל, מה שיאפשר לכם להיתקל ביותר אופציות שפויות מבחינת תג המחיר שלהן.

השכרת רכב או תחבורה ציבורית בריו – מה עדיף?

ריו דה ז'נרו היא עיר עצומה בגדולה, בה אם לא עושים מראש את המחקר עלולים ללכת לאיבוד ולא להבין "מי נגד מי". ההמלצה המרכזית היא להשתמש במטרו של ריו דה ז'נרו, הנחשבת לדרך יעילה וגם בטוחה באופן יחסי לעבור ממקום למקום בעיר. מחירי הנסיעה במטרו הם נוחים בסך הכול, ואפשר להוזיל אותם משמעותית באמצעות רכישת כרטיסיה עם מספר נסיעות.

האוטובוסים של ריו מכסים אמנם את העיר בצורה מספקת, אבל רבים ממליצים להימנע מהם עקב תדמית הנהיגה הפרועה של הנהגים המקומיים, או מכיוון שהם לא בטוחים תמיד (כמות מעשי השוד בהם גבוהה באופן יחסי לאמצעי התחבורה האחרים).

אופציה אחרת, שמתאימה במיוחד בשעות בהן התחבורה הציבורית בריו אינה פועלת, היא להזמין מונית. חשוב במקרה הזה לוודא שהנהג מפעיל מונה, כפי שהוא אמור לעשות על פי חוק. בנוסף שימו לב להבדל בין המוניות ה"רגילות" בגווני הצהוב-כחול – אותן תופסים ברחוב או מזמינים טלפונית – לבין מוניות ה-Radio שמגיעות עם תמחור קבוע ונחשבות לבטוחות אך גם ליקרות יותר.

ברמה הכללית לא מומלץ לשכור רכב במהלך השהות בריו דה ז'נרו. הנהיגה בעיר היא מורכבת גם עבור נהגים מצוינים עקב תרבות הנהיגה הדי פרועה של התושבים המקומיים והעובדה שהם לא תמיד בוחרים לציית לחוקי התנועה.

בנוסף לכך העיר ידועה במוניטין די מפוקפק של גניבות רכבים, כולל במהלך המתנה להתחלפות הרמזור האדום לירוק (לכן יש נהגים שבוחרים לא לעצור כלל ברמזורים בשעות הלילה). קושי אחר הוא מציאת חניה, כאשר בחלקים רבים של העיר אין מגרשים מוסדרים.

קרנבל של כדורגל וריקודים – חיי התרבות בריו דה ז'נרו

הסממן העיקרי של ה"תרבות" הברזיאלית – יש שיגידו דת של ממש – הוא האהבה העצומה והמדבקת לכדורגל. .בהקשר הזה מומלץ לבקר באצטדיון המרקנה המפורסם, שהוא גם הגדול בעולם.

גם מי שאינו חובב כדורגל ביום יום ייהנה בוודאי במשחק של אחת הקבוצות המקומיות, עם האוהדים החמים שחיים את המשחק והאווירה החמה לכל אורכו. אם בזמן הביקור שלכם בעיר אין משחק כדורגל לרפואה, אתם עדיין יכולים לערוך סיור במוזיאון של המרקנה. שם תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של האצטדיון והכדורגל הברזילאי כמכלול.

בנוסף לכך אי אפשר להתעלם מהמוזיקה ומהריקודים, בהם אתם צפויים להיתקל במהלך שיטוט אקראי ברחובות או בחופי ריו דה ז'נרו. כדי לקבל מופעים מהוקצעים, בשילוב של אוכל ואלכוהול לרוב, תוכלו ללכת למופע פולקלור מקומי. כאלה בדיוק הם המופעים המעמידים במרכזם את ריקוד הסמבה, מופעים הנערכים לכל אורך השנה ולא רק בימי הקרנבל.

מדריך לערים נוספות באזור:

בואנוס איירס>

שתפו פוסט זה